Sider

søndag 26. juli 2009

Femte innlegg fra Japan!

Hallo :)

Nå sitter eg på hotell rommet helt aleine å drikker cola og noen veldig gode bakeri ting med sukker på :D
De andre er ute en tur, og da tenkte eg at eg skulle benytte meg av muligheten til å skrive et nytt blogg innlegg i bloggen :)
Eg tenkte eg skulle begynne med ka som har skjedd etter vi kom til Kyoto, for vi har vært her nå i 3 netter og har en natt igjen før det e videre til Hiroshima :)

Okey, første dagen da vi kom fant vi frem til hotellet og sjekket inn, la fra oss koffertene og alt det der, og så fant vi ut at vi skulle gå litt rundt om i området. Vi tuslet vel i et par timer før vi dro tilbake på hotellet. Mens vi gikk støtte vi på et par templer, så, velkommen til Kyoto :)

Dagen etter fant vi ut at vi skulle stikke å se på gull templet, å det var veldig stili, skal se om eg ikke finner et bilde etter på å legger det ut på ;)
Okey, gull tempel tenker du, det er et tempel laget av gull, eller... det var vel det orginalt, men så ble det ødelagt, og så er det blitt gjennoppbygget og nå står det der å skinner, er utrolig stili, og det er det meste templet, så noen av dokkar har nok sett det ;)
Når vi hadde gått gjennom "touren" så stakk vi på Manga museumet, å det var veldig stili :P
Eller, det var vel egentlig mer interressant, det var over 50 000 forskjellige volmer (manga serier) og det var en egen avdelig hvor vi fikk se bilder og lese oss gjennom mangaens historie, å det var veldig interressant ^^,

I går var det Nagashima som stod for tur, det er et sted uten for Kyoto hvor det ligger en stor fornøyelsles park, med både vann land og berg & dal bane ting :P
Når det gjelder berg & dal bane ting så har eg allltid, og da mener eg alltid vært "redd" det xD Eller, det eg mener er det at eg ikke er den tøffeste i rekken når det gjelder sånne ting xD Har ALRDI vært det!
MEN, ja, helt sant, eg har blitt eldre (pro) dvs, eg tok utfordringen fra Johannes og Jonny, eg satt meg inn i en, og tok min første loop..... haha! Det var skikkelig gøy! Mens vi satt å ventet på at den skulle kjøre så...greit nok...hjertet mitt holdt bokstavligtalt på å hoppe ut av brystet på meg for å kunne hoppe bort å gjemme seg bak første å beste busk, men det skjedde heldigvis ikke :) Det var bare helt kjempe gøy fant eg ut :P
Etter eg hadde vært i den banen tok eg neste utfordring å tok Space shot tror eg den het, da blir du skutt opp 50 m opp i luftetn og fritt fall nesten hele veien ned igjen! Og...ja... den var litt gøy den å xD
Når vi var ferdig dro vi bort til verdens lengste berg å dal bane, den er ca 2 km lang og, fy søren så gøy den var :D Den het dragoon steel 2000 eller noe sånt :P
Når vi hadde tatt (nesten) alt av sånne ting, så dro vi bort på bade landet, og vannkanten i Bergen er ikke badeland for meg lengre xD Fy søren så digert areale! OG de hadde alt av skli bane ting :P Og vi tok sikkert alt der å xD
Tok en sånn derre mage sug ting, å den var litt artig :P Du sklir rundt en 30-50 m rett ned i en sånn rutjse bane ting :P
Skjønner ikke ka som har skjedd med meg eg xD
Uansett, helhets inntrykket var i hvertfall fantastisk! :D
Koste meg kjempe masse, og når vi kom hjem kjøpte vi oss en burger eller to på Mc Donalds, og dokkar vet når dokkar kjøper i Norge sant, så ligner de ikke på tegningen?
Vel, her var burgerene som snytt ut av plakaten! xD De var helt lik :P og den var veldig god ^^,

Idag sov vi lenge, var helt utslitt etter i går! :P
Men når vi endelig klarte å dra oss ut av sengen så reiste vi til Film byen her i Kyoto :)
Og det var både stilig å interressant ^^, Vi fikk se både et teater stykke, kordan de filmer filmer, vi fikk se utstyr som ble brukt i gamle dager, vi fikk se geisa ish folk og eg fikk tatt et bilde med meg å ho ^^,
Dessverre har vi ikke sett skikkelige geishaer :( Men de er bare ignorante uansett så eg har vel ikke gått glipp av noe xD

Ellers så har eg det bare bra! Eg koser meg masse!
Men eg må si eg savner vennene mine der borte på andre siden av Verden :P
Eg tror at hvis eg skulle flyttet hit 1 år noe som eg har vært innom tanken på å gjøre, så måtte eg bare ha tatt dokkar med under armen min (pro)
For ellers blir det liksom ikke det samme!
Savner egentlig Norge litte granne, men ikke misforstå meg! Eg koser meg kjempe masse og tiden går kjempe fort så eg eier ikke noen nød :P

Men no får eg ta å se om eg har fått noen mail elns så vi snakkes :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Andreas!

Så göy å lese at du har hatt det kjekt i Japan - i loopen!!! Du er jamen töffere enn jeg trodde...hehe kanskje det er mamma sin feil at du ikke tidligere har prövd looper og slikt...jeg kommer aldri til å sette meg oppi noe slikt.

Ha det fortsatt göy og pass på dere selv - klem fra mamma som er hos Ingrid sine foreldre i Kil utenfor Karlstad i Sverige.

Kristine sa...

i just love that! Kos deg masse vis videre :D tenk det, DU er i JAPAN!og har vært der i to uker! ^^, :D Hvor sinnsykt kult er ikke det?

Eva sa...

Hei Andreas. Koselig å se at du og er her :)

Høres ut som du har det kjempefint der borte, som ikke er så langt fra der jeg er for tiden :)
Kose deg masse