Sider

tirsdag 28. juli 2009

Sjette innlegg fra Japan!

No sitter eg på hotell rommet, og de andre har sovnet, så det e vel på tide at eg kommer dit eg å :)
I dag har vi vært på en øy utenfor Hiroshima, kan ikke helt huske navnet i farten, men det var uansett veldig fint der og vi fikk se mange budda ting, som templer, shrines, og statuer, var egentlig ganske interressant, så tror eg må anskaffe meg litt mer kunnskap om buddisme, men en ting har eg funnet ut, å det e det at det må være stress å leve etter deres lover? eller rettnings linjer om du vil og når noe e stress....vel... da gidder ikke eg å stresse med det! xD
Seinere når vi var ferdig så dro vi inn tilbake til Hiroshima og vi endte opp i et handle distrikt, og eg har egentlig funnet ut at vi trenger sånne distrikt i Norge å! De har jo ALT der :O eller, nesten i hvertfall :P
Og når vi dro hjem stakk vi innom bowling, bare for å teste det ut å, og det var egentlig ganske likt Norge, vel... du tok en ball å trillet den bort til noen sjegler, tror dere vet kordan det funker ;)

I går når vi kom hit, så dro vi til Hiroshima Castle, og inni der stod det masse info om tiden før The A-bomb, og pitte litt om den hendelsen og, uansett, Hiroshima Castle var veldig stili! Etterpå gikk vi til The A-bomb Dom, det var da ruinene som stod igjen etter at bombem ble sluppet, og sprengte ca 600 m over Domen, sykt at den overlevde!

Eg har forresten fått lagt ut noen bilder, som eg vet noen har etterlyst, hadde egentlig tenkt å hive inn bilder her i bloggen, men det ble bare stress siden eg ikke har all verden med tid til bloggingen, så eg hev den ut på denne linken i stedet :)
Dokkar får sjekke det ut så kommentere hvis dere vil :)

Men no sovner eg her snart, natta peeps, så får dere ha en fortsatt fin dag der borte :)
God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for titten, Andreas - nå har mamma, morfar og mormor tittet på og tatt del i dine store opplevelser...artig!! Ta flere bilder du ;)

Kos dere og nyt den siste uken!

Klem fra oss i Br.Sund

Kristine sa...

Jupp, Buddhisme er stress ;)
høres genialt ut med en sånn plass der de har nesten alt! :D

Bra at du koser deg masse ^^
Og det var masse kule bilder du har lagt ut ^^ du har bare med å ta masse bilder :D ^^

Kos deg den siste lille uken ^^

Stor klem fra meg ^^

Eva sa...

Høres virkelig ut som du koser deg. Jeg og vil! Flott med bildene forresten, sammen med skildringene føltes det nesten som om jeg var der selv :)

Klem fra Canada :)